Wat maakt deze praktijk zo bijzonder

Wat maakt deze praktijk zo bijzonder


Als leerlingen binnekomen maken de ouders, de leerling en ik gezamelijk een kindplan. Daarbij kan gebruik worden gemaakt in samenwerking met stal Ardon ( een oudleerling van mij)  van de dieren op de stal, zoals de kippen, bijen, geiten,  hangbuikzwijnen of paarden.

Als een leerling hard heeft gewerkt in de praktijk, kan een kijkje op de stal een beloning zijn, of wordt een wandeling over de stal gebruikt om bepaald gedrag aan te pakken. De communicatie met de dieren vindt op een luchtige manier plaats. Bovendien vinden de kinderen het leuk om bij de kippetjes te kijken en misschien durven ze die wel op schoot te houden of een kijkje te nemen in de educatieve bijenkast.

Dieren kunnen kinderen, die moeite hebben om te communiceren, een hulp bieden.

Het doel van het bezoek aan de dieren kan ook een fantastische afwisselig zijn bij het trainen van het schoolwerk, zodat het toch leuk blijft om naar de lessen te komen of om aan het einde van de les met de hond te spelen en te kijken of het lukt om haar te laten 'zitten'

In ieder geval ervaar ik het als een luxe om aan de ouders en de leerlingen te kunnen vragen wat ze willen leren en daarbij gezamelijk een ingang te vinden met onder anderen de dieren van Stal Ardon. Natuurlijk kan het vrijblijvende intakegesprek bij droog weer ook op de stal plaatsvinden.


Ook maak ik in de praktijk gebruik van mijn zelf geschilderde en geschreven prentenboeken voor jong en oud.

Deze zijn te koop op de site van boekenbestellen.nl.  De boeken zijn gebaseerd op NLP interventies en gaan over,  faalangst,  pesten, de film niet te vervooruit draaien,  ADHD en game verslaving. 






unsplash